
(PRESSEMELDING): For andre år på rad sier norske forbrukere at de ser på Hurtigruten som den mest bærekraftige merkevaren innen reiseliv i Norge, skriver Hurtigruten.
I Sustainable Brand Index 2025 ble 10 000 norske forbrukere spurt om hvor bærekraftig de oppfatter ulike merkevarer. Hurtigruten kom best ut i kategorien reiseliv.
– At nordmenn oppfatter Hurtigruten som best blant selskapene i reiselivet, ser vi som en hyggelig anerkjennelse. Vi er opptatt av å levere konkrete resultater og det er motiverende at det blir lagt merke til, sier administrerende direktør Hedda Felin i Hurtigruten.
Hurtigrutens flåte består av ti skip. Fire av dem er bygd om til moderne hybridskip som bruker batteripakker for å redusere utslippene.
– Vi er del av en forurensende bransje. Derfor har vi investert tungt i tiltak som reduserer utslipp, med store miljøoppgraderinger og ombygging til hybridskip. Vår ambisjon er å bidra til at Norge blir en mer bærekraftig destinasjon, sier Felin.